GENİTAL SİĞİL TEDAVİSİ

Genital siğiller, HPV kaynaklı yüzeyden kabarık, sıklıkla saplı, genital bölgede, anüs etrafına yayılabilen bulaşıcı cilt lezyonlarıdır. Siğil yüzeyinden, etraftaki normal dokunun koruyucu tabakası traş vb işlemlerle tahrip edildiğinde bulaş gerçekleşir. Bu bulaş kişinin kendi kendine bulaştırması olabileceği gibi, başka kişilere de olabilmektedir.

Sıklıkla cinsel yolla bulaş şeklinde karşımıza gelmektedir. Cinsel yol haricinde de ortak kullanılan ıslak alan veya ıslak havlu benzeri eşyalarla da koruyucu tabakasından yoksun kalan cilt kısımlarına HPV bulaşı olabilmektedir.

Ergenlikten itibaren yapılabilen HPV aşıları kadınlarda, HPV kaynaklı rahim ağzı kanseri riskini ortadan kaldırması açısından önemlidir. Aşının yaygın olarak uygulanması toplum sağlığı açısından önem arzetmektedir.

Klasik cerrahi elektrokoter, lazer enerjisi, plazma cihazları kullanılan enerji kaynaklarıdır. Kriyoterapi ile dondurarak veya kimyasallarla yakma şeklinde tedavi seçenekleri de bulunmaktadır. Kesin ve pratik çözüm, çıkan lezyonlarının enerji kaynaklarıyla yakılması şeklindedir.

Plazma ve lazer cihazları ile etraftaki sağlam dokuyu maksimum düzeyde korumamıza imkan verdiği için hem fazladan doku hasarı engellenmiş olur, hem de ciltte kalacak izler minimuma inmektedir.

Bu tedavilerde işlem süreleri, lezyon miktarıyla orantılı olarak değişmekle beraber yaklaşık 5-10 dk’da lezyonlar lokal anestezi ile tedavi edilebilmektedir. Lezyonun yaygınlık ve yoğunluğuna göre tekrarlama ihtimali artmaktadır. Hastaları bu konuda bilgilendirmek önemli olup ve tekrarlama durumunda gerekli müdahalenin erken dönemde yapılması gerekmektedir.