GENİTAL SİĞİL TEDAVİSİ

Genital siğiller HPV kaynaklı yüzeyden kabarık, sıklıkla saplı genital bölgede, anüs etrafına yayılabilen bulaşıcı cilt lezyonlarıdır. Siğil yüzeyinden, etraftaki normal dokunun koruyucu tabakası traş vb işlemlerle tahrip edildiğinde bulaş gerçekleşir. Bu bulaş kişinin kendi kendine bulaştırması olabileceği gibi, başka kişilere de olabilmektedir.

Sıklıkla cinsel yolla bulaş poliklinikte karşımıza gelmektedir. Cinsel yol haricinde de ortak kullanılan ıslak alan veya ıslak havlu benzeri eşyalarla da koruyucu tabakasından yoksun kalan cilt kısımlarına HPV bulaşı olabilmektedir.

Kesin ve pratik çözüm, çıkan lezyonlarının enerji kaynaklarıyla yakılması şeklindedir. Farklı yöntemler bulunmakla beraber günlük pratiğimde plasma yöntemiyle lezyonları temizlemekteyim. Bu yöntem etraftaki sağlam dokuyu maksimum düzeyde korumamıza imkan verdiği için hem doku hasarını engellemiş oluyoruz hem de ciltte kalacak izi minimuma indiriyoruz.

Siğil miktarıyla orantılı olmakla beraber yaklaşık 5-10 dk’da lezyonlar lokal anestezi ile temizliyoruz. Lezyonun yaygınlık ve yoğunluğuna göre tekrarlama ihtimali artmaktadır. Hastalarımızı bu konuda bilgilendirmekte ve tekrarlama durumunda gerekli müdahaleyi yapmaktayız.

Erkek hastalara işlemi kendim gerçekleştiriyorum. Kadın hastalarla ise estetisyenimiz ilgilenmektedir.Bizim için önemli olan hastanın bu hastalık taşıyan lezyonlardan tamamen kurtulması ve sonuçtan memnun kalmasıdır. Bunu başardığımızı düşünüyorum.